SandwichBoxBot

 

SandwichBoxBot był projektem realizowanym przeze mnie w ramach konkursu Daj Się Poznać 2017. Jest to projekt z pogranicza IoT, którego celem było stworzenie robota mającego stanowić zabawkę angażującą do zabawy moje koty

Realizacja i opisywanie tego projektu na blogu zapewniły mi miejsce w finałowej grupie 180 osób z liczby około 1000, które rozpoczęły udział w konkursie. Niestety nie udało mi się znaleść w ścisłej grupie finałowej.

Poczyniłem następujące założenia projektowe:

  • sterowanie robotem z komputera i smartfona
  • komunikacja po WiFi
  • tryb autonomiczny (robo sam wykrywa i omija przeszkody)
  • w tylnej części robota zamontowany miał być laserek, zachęcający koty do pościgu za robotem
  • koszt elementów składowych poniżej 100 pln

Wszystkie z wymienionych założeń udało się zrealizować.

Jako serce robota wykorzystałem układ z mikrokontrolerem ESP8266, który oprogramowałem za pomocą dialektu C++ Arduino. Przygotowałem zarówno funkcje sterujące napędami i obsługujące czujniki jak i realizujące komunikację sieciową. Dostęp do parametryzacji robota jest możliwy zarówno z przeglądarki internetowej jak i z dedykowanych aplikacji.

Przygotowałem aplikację desktopową z wykorzystaniem WPF do parametryzacji i sterowania robotem.

Przygotowałem aplikację mobilną z wykorzystaniem Xamarin Forms do parametryzacji i sterowania robotem.

Całość prac nad robotem można prześledzić przeglądając moje wpisy w ramach konkursu.

Efekt końcowy prezentuje poniższy film:

Jednym z wymagań konkursu było opublikowanie kodu w formie open source. Kod źródłowy zarówno oprogramowania robota jak i obydwu aplikacji sterujących dostępny jest na moim koncie na githubie.